
Urządzenia do klimatyzacji samochodowej
Jaka jest perspektywa rynku klimatyzacyjnego współcześnie?
Czy będzie zmieniał się w kierunku coraz większej ilości samochodów z układami klimatyzacji działającymi na nowy czynnik chłodniczy R1234yf? Przyglądając się trendom - logiczny będzie zakup urządzenia obsługującego nowy gaz.
Urządzenia do klimatyzacji samochodowej
Stacja do obsługi klimatyzacji samochodowej to urządzenie obsługujące pojazdy osobowe i dostawcze. W ofercie tego typu urządzeń dostępne są zarówno mniejsze, bardziej mobilne podstawowe narzędzia do klimatyzacji samochodowej, jak i bardziej zaawansowane technologicznie modele. Obecnie urządzenia te obsługują dwa rodzaje czynnika: R134a i R1234yf.
Sukcesywnie następuje zmiana czynnika chłodniczego R134a na nowy gaz chłodniczy R1234yf. Nowe auta, które używają nowy czynnik chłodniczy R1234yf, stanowią stale powiększająca się grupę. Szacuje się, że w perspektywie najbliższych lat auta wykorzystujące tradycyjny gaz do klimatyzacji R134a zostaną wyparte przez samochody z nowym gazem.
Jedno podwójne? Czy dwa osobne urządzenia na stary i nowy gaz?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, wszystko zależy od czynników zewnętrznych. Są regiony, gdzie urządzenie R134a pracuje na okragło i potrzebuje wsparcia, a jednocześnie nowy czynnik R1234yf nie jest jeszcze zbyt popularny w danej miejscowości. Skoro nie ma zapotrzebowania na nowy czynnik i jest on używany od czasu do czasu - wówczas zakup podwójnej maszyny jest uzasadniony ekonomicznie.
Przewidywania, że nowy czynnik zyska na popularności skłaniają do zapytania, czy i kiedy warto zainwestować w urządzenie R1234yf?
Istnieją zwolennicy następującego rozwiązania: optymalnie jest zaopatrzyć się w dwa osobne urządzenia do obsługi R134a i R1234yf. Z każdym miesiącem liczba aut na nowy gaz będzie rosła i obłożenie pracą modelu R1234yf będzie coraz większe. Stacja do klimatyzacji podwójna (zwana potocznie Bi-Gas) wymaga przełączenia i przepłukania, co zajmuje około 15 minut. Wiadomo, że nie warto odsyłać klientów, którzy chcą zapłacić, dlatego dobrze zaopatrzyć się w odpowiednie urządzenie.
Zdecydowanie warto to zrobić, gdyż to tak będzie wyglądać przyszłość w warsztacie. Proces wprowadzania nowego czynnika do pojazdów osobowych i dostawczych trwa od 2013 roku, a od stycznia 2017 roku wszystkie pojazdy zostały napełnione fabrycznie chłodziwem R1234yf. Przewiduje się, że liczba tych pojazdów na europejskich drogach wynosi około 30%.
Wybór modeli obsługujących R1234yf jest bardzo szeroki i zaczyna się od około 9 tysięcy zł, a sięga ponad 20 tysięcy. Każdy znajdzie coś na miarę swoich potrzeb.
Czym się różnią od siebie najtańsze i najdroższe urządzenia?
W ofercie producentów są dostępne modele w cenie około 9 tysięcy, a także modele za ponad 20 tysięcy. Czynniki, które wpływają na cenę:
rodzaj zautomatyzowania maszyny, funkcje dodatkowe wyposażenie, oraz aspekty techniczne. wielkość zbiornika, ilość wag do butli olejowych i UV
jakość i wielkość ekranów, np. kolorowe ekrany to już standard w urządzeniach z wyższej półki; albo duże, dotykowe ekrany.
podwójne modele na czynnik R134a i R1234yf znacznie podwyższają cenę zakupu.
marka urządzenia.
W tej samej kategorii
- Innowacyjne Rękawice Ochronne ATG
- Nagrzewnice na Olej Opałowy: Najlepsze Rozwiązanie dla Skutecznego Ogrzewania
- Ochronna Mata Pod Fotelik Samochodowy "Bobas" – Niezawodna Ochrona Twojego Samochodu
- Odkryj Perfekcję w Każdym Obrocie - 5-częściowy Zestaw Kluczy Szczękowych KNIPEX
- Zawsze pod ręką – Twój lokalny sklep z narzędziami do warsztatu samochodowego!
Uwagi (0)