Przeznaczony do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych. Do silników samochodów osobowych. dostawczych i mniejszych samochodów ciężarowych,W zestawie:• Manometr o zakresie 0 - 70 bar / 0 - 1000 LB/SQ.IN o średnicy 80 mm, • Przewód elastyczny długości 400 mm wyposażony po obydwu stronach w metalową spiralę elastyczną co uniemożliwia przełamywanie się przewodu. Wąż zakończony jest ponadto funkcjonalnym szybkozłączem ułatwiającym wpinanie poszczególnych końcówek pomiarowych jak również zaworkiem uniemożliwiającym cofnięcie się wskazówki manometru przed zakończeniem pomiaru, • Końcówki - adaptery pomiarowe, • Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa - końcówka gwint M12 x 1.25 - świeca żarowa (Opel. Peugeot. Mercedes. VW. Ford. Seat. Fiat. Renault. Citroën. Peugeot. Land Rover), • Końcówka gwint M24 x 2 - wtryskiwacz (VW. Audi. Mercedes. Opel. Peugeot), • końcówka gwint M20 x 1.5 - wtryskiwacz, • Końcówka gwint M10 x 1 - świeca żarowa LAND ROVER, • Końcówka mocowana na jażmo - świeca żarowa STANADYNE, • końcówka mocowana na jażmo - wtryskiwacz DL, • Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa długa, • Końcówka pomiarowa M14 x 1.25 - świeca żarowa, • Belka pomocnicza do końcówek mocowanych przez jarzmo, • Adapter kolankowy z szybkozłączką, • Zasasowy zestaw uszczelek oraz zaworek,• Waga: 1800g,Instrukcja obsługi:WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:• Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej, • Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności, • Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia, • Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników, • Pomieszczenie musi być wentylowane lub wyposażone w odsysacz spalin, • Podczas badania samochód unieruchomić hamulcem postojowym, • Uważać na gorące elementy silnika. używać odpowiedniej odzieży oraz okularów ochronnych, • Uważać na elementy wirujące. zwłaszcza na okresowo włączający się wentylator, • Obok samochodu powinna znajdować się gaśnica o odpowiedniej wielkości,POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA• 1. Sprawdzić stan techniczny oraz naładowanie akumulatora, • 2. Sprawdzić. ewentualnie skorygować poziom oleju w silniku, • 3. Uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie właściwą temperaturę pracy, • 4. Wyłączyć silnik, • 5. Wymontować z silnika wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe, • 6. Wybrać odpowiednią końcówkę pomiarową do danego silnika, • 7. Odłączyć dopływ paliwa do silnika (np. zawór magnetyczny), • 8. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa, • 9. W miejsce wtryskiwacza lub świecy żarowej wkręcić odpowiednią końcówkę zwracając uwagę na szczelność połączenia, • 10. Przy pomocy rozrusznika przekręcić wałem korbowym. aż do uzyskania w badanym cylindrze maksymalnego ciśnienia sprężania (jego wartość wskaże manometr), • 11. Po odczytaniu wskazanie należy skasować poprzez naciśnięcie przycisku zaworka kasującego, • 12. Postępować analogicznie z pozostałymi cylindrami,• Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi silnika,
Ta strona internetowa przechowuje dane, takie jak pliki cookie, aby umożliwić funkcjonalność witryny, w tym analitykę i personalizację. Korzystając z tej strony, automatycznie akceptujesz, że używamy plików cookie.